کد مطلب:150213 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:239

انتخاب آزاد
در حاكمیت فرهنگ اموی - رومی معاویه كه همه را آن قدر مرعوب كرده كه به مدیحه سرایی آن روباه مكار افتاده، كسی می تواند نترسد كه تشویش درون را با توكل به حق فرونشانده و جان را با حق پر كرده باشد و بتواند با بزرگ دیدن خدا و حاكمیت سنت های الهی، شكست ناپذیر بودن معاویه را دروغی آشكار ببیند و به رسوا كردن آن نیرنگ بزرگ دست زند. در چنین شرایطی حسین علیه السلام راه را نشان داد تا برق اسلحه ها ما را به انتخاب آنچه نمی خواهیم وادار نكند و خود انتخاب كنیم، آنچنان كه حسین علیه السلام خود انتخاب كرد محال است كسی كه نور حق در دل ندارد بتواند انتخابی آزاد بكند، و حسین علیه اسلام انتخابی آزاد كرد و ما را به حق دعوت نمود تا خود آزادانه زندگی را انتخاب كنیم.

اگر به حسین علیه السلام اقتدا نكنیم ادای انتخاب كردن داریم ولی در حقیقت اسیر غوغا و جو زمانه ایم و آنجه را كه دشمن می خواهد، به دست خودمان انتخاب می كنیم. كسانی كه به حسین علیه السلام اقتدا نكرده اند هیچ گاه خودشان انتخاب كننده نبوده اند. همیشه اسلحه ها، قدرت ها، تجملات، تبلیغات جهانی و هوس ها برای آنها انتخاب كرده اند، در حالی كه تصورشان این است كه خود انتخابگر


بوده اند. این همان فرهنگ اموی - رومی معاویه است كه اینگونه تو را در قبضه خودش می گیرد، و نهضت حسین علیه السلام یعنی با همین فرهنگ مقابله كردن، و به واقع كار مشكلی است.